Pandemia zmieniła nasze życie. I to na tylu obszarach, że trudno wszystkie opisać, bez gruntownej analizy. Przede wszystkim ograniczyliśmy kontakty, nie tylko towarzyskie. Ci, którzy mają taką możliwość od wielu miesięcy pracują w domach na tzw. home office. Pozostali starają się trzymać dystans od współpracowników.
Zmieniła także nasze nawyki sanitarne. Częściej myjemy i dezynfekujemy ręce. I częściej je też kremujemy, bo wysychają strasznie. Minimalizujemy także makujaże, bo skoro i tak trzeba nosić maseczki, to po co brudzić je fluidami, albo rozmazywać pod nimi szminkę?
Trzeba było także zmienić aktywność, zarówno tą fizyczną, jak i związaną z braniem udziału w różnego rodzaju grupach, kursach, itp. Siłownie i baseny to miejsca, które bardzo ucierpiały (i nadal cierpią) przez obostrzenia. Cierpią także ich klienci. Ci, dla których był to podstawowy rodzaj aktywności, dzielą się na tych, którym się udało „wymyślić i wprowadzić w życie” coś nowego i tych, którzy zrezygnowali z ćwiczeń do powrotu normalności.
Niektóre kursy udało się przenieść na zajęcia on-line, inne – ze względu na ich specyfikę – nie. Zdalnie uczą się także uczniowie i studenci. Z doświadczenia powiem, że jest to bardzo ciężkie doświadczenie… Takie dołujące i demotywujące. Jakoś nie sądzę, żeby młodzi ludzie wyszli z tego doświadczenia silniejsi. Raczej bardziej rozleniwieni i z mniejszą wiedzą.
Ze względu na zamknięcie wielu branż, do internetu przeniosło się sporo sklepów, a nawet działalności usługowe. Ci, którzy wcześniej zaniedbywali ten kanał dotarcia do klientów, teraz nadrabiają zaległości. Zgodnie z zapowiedziami, wiele sklepów po pandemii, zmierza ograniczyć się do tego rodzaju sposobu sprzedaży. Może też częściowo dlatego, że przyszłość jest trudna do przewidzenia. Coraz więcej ekspertów ostrzega przed kolejnymi falami i innymi epidemiami. I mimo, że jest to wróżenie z fusów, to z ostrożności dużo firm woli „pójść” w bezpieczne kanały dystrybucji.
Z tym związane jest dążenie do wypromowania się w sieci. Dużym zainteresowaniem cieszą się kampanie Google Ads oraz pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach, głównie Google, choć nie tylko. Pozycjonowanie stron Wrocław – to jedna z najstarszych firm zajmujących się usługami internetowymi w Polsce. Warto zapoznać się z ich ofertą. Hasło wypromuj się w sieci to dziś nie są puste słowa.